Överlägg

Styrelsen

Hundtöntars styrelse består av nio ledamöter, som jobbar med
promenader och annat i föreningen.

Cecilia Edwall, ordförande
Älskar hundar! Promenerar med Kajsa, strävhårig foxterrier. Har haft många hundar, tränat i Brukshundsklubben, tagit hundutbildningar och läst om djurs beteende.

Cecilia Berntsson, vice ordförande
Med lång styrelseerfarenhet och bra pejl på sociala medier är Cilla ansvarig för föreningens facebook- och instagramkonto. Här med Gårdon.

Anders Olausson, sekreterare och föreningsadministratör
Anders håller koll på protokoll och promenadanmälningar och håller i kontakten med Kungsbackas föreningsservice. Han och den personliga dansk-svenska gårdshunden Gårdon gillar att vara ute i skog och mark och promenera.

Margareta Toftevall, kassör
Som föreningens kassör sköter Margareta ekonomi och redovisning. Hon har tre bearded collie, Atz, Shawn och Ted, som ibland är på utställning och ibland tävlar rallylydnad.

Louise Aronsson, medlemsansvarig
Louise är den som håller koll på föreningens medlemsregister och ser till att alla som betalat får medlemskort. Hon skickar också ut inbjudan till veckopromenader. Hennes tibetanska spaniel heter Lindsey och älskar långa promenader.

Claes Eek, sponsoransvarig
Claes håller i kontakten med sponsorer och press. Tack vare honom annonseras Hundtöntars promenader i tidningen varje vecka. Claes har två dvärgschnauzrar: Tilda och Lycka. Tilda älskar att spåra medan Lycka mest är nyfiken.

Mirella Andersson, ledamot
Ny i styrelsen 2024 och ganska ny i Kungsbacka, dit hon flyttat för att komma till barn och barnbarn – och hundtöntarna förstås! Mirella promenerar med sin pigga Ville, jackrusselblandras.

Marie Clase, ledamot i styrelsen
Marie har två Griffon Bruxellois. Här är hon med den äldsta, Bosco.

Leif Toftevall, ledamot
Ny i styrelsen 2024. Har tre bearded collie-killar tillsammans med sin fru Margareta.