Anmälan promenad

Efter vårens uppehåll med anledning av COVID-19:s framfart har Hundtöntars Förening nu börjat med lördagspromenaderna igen. Läs gärna det tidigare nyhetsinlägget för mer information om de regler som gäller, t.ex. är det max 50 personer per promenad och anmälan sker endast via särskilt anmälningsformulär. Ingen anmälan tas emot via Facebook, hemsidan, e-post, eller liknande.

För att anmäla dig till promenaden lördag 26 september, klicka här.

Samling: lördag 26 september, kl. 11, parkeringen vid Sjögärde Golfklubb, Frillesås.

Observera att denna gång är det naturpromenad. Detta innebär bland annat att promenaden inte är barnvagns- eller permobilsvänlig samt att den är aningen längre än våra vanliga stadspromenader i Kungsbacka. Vi tar en paus ungefär halvvägs genom promenaden, så ta gärna med fika/matsäck att avnjuta!

Hundtöntars Vett och Etikett

För allas trivsel och trygghet så gäller följande Vett och Etikett under våra promenader:

• När vi samlas inför promenaden låter vi hundarna sitta kvar i bilarna dels för att styrelsen ska kunna ge information under lugnare förhållanden, dels för att vi alla ska kunna ge hundarna en lite lugnare start. Givetvis är detta beroende av väderförhållanden och andra faktorer som kan ha negativ påverkan på en hunds stressnivåer om den tvingas sitta kvar i en bil.
  • Under promenaden håller vi hundarna på vänster sida, i kort koppel, och med gott om avstånd till hunden framför. Om din hund behöver extra utrymme, fäst ett gult band/tyg på kopplet.
  • Löptikar går längst bak i ledet.

Varmt välkomna!