Information till alla medlemmar med anledning av Folkhälsomyndighetens allmänna råd

Folkhälsomyndigheten har tisdag den 3 november 2020 fattat beslut om skärpta allmänna råd för Hallands län. Beslutet gäller t.o.m. den 24 november men kan komma att förlängas. Råden utgår från att var och en har en skyldighet att, enligt smittskyddslagen, göra det man kan för att skydda andra från risken att smittas av covid-19.

De skärpta råden innebär bl.a. att alla som vistas i Halland ska avstå från att delta i exempelvis möten, konserter, föreställningar, idrottsträningar, matcher och tävlingar, oavsett om dessa äger rum inomhus eller utomhus.

Med anledning av ovanstående råd har Hundtöntars Förenings styrelse tagit beslutet att göra ett uppehåll i promenaderna under tre veckor, dvs. vecka 45-47.

Vi tycker naturligtvis detta känns väldigt tråkigt, men smittspridningen måste begränsas och vi ser inte att vi kan göra på annat sätt. Vi hoppas på er förståelse.

Styrelsen håller sig uppdaterade med Folkhälsomyndighetens information och kommer att informera på hemsidan, Facebook resp. Instagram så snart vi vet närmare besked om/när promenaderna kan återupptas igen.

Var rädda om varandra och era hundar, så hoppas vi att vi ses snart!