Dags att dra igång lördagspromenaderna!

Äntligen, kära vänner, ska Hundtöntars Förening börja med lördagspromenaderna igen efter Corona/COVID-uppehållet. Vad vi har sett fram emot detta! Men…

Lördagspromenaderna framöver förutsätter att vi följer dels Folkhälsomyndighetens riktlinjer, dels föreningens egna riktlinjer för att upprätthålla vett och etikett. Detta innebär följande:

1. Max 50 personer per promenad, och det är först till kvarn som gäller. Ingen begränsning finns (i dagsläget) för antal hundar 😉

2. Anmälan till promenad sker endast via särskilt anmälningsformulär som ni kommer åt genom att klicka här. Ingen anmälan tas emot via Facebook, hemsidan, e-post, eller liknande.

3. Under promenaden håller vi avstånd i enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi hundtöntar är ju redan vana att hålla avstånd, men just nu är det kanske viktigare än någonsin att hålla avstånd och promenera i led istället för i klungor. För allas trivsel och bästa behöver vi alla ta ansvar och visa hänsyn.

Utöver att hålla avstånd går vi som vanligt på vänster sida av trottoaren/vägen, med hunden på vår vänster sida och i kort koppel. Färska gärna upp minnet genom att ögna igenom Hundtöntars Vett och Etikett.

Den första promenaden går av stapeln lördag 22 augusti kl. 11. Samling vid Skogskapellet, Kungsbacka.